Gruppträning

Gruppträning

Att träna i grupp kan vara att ha trevligt tillsammans och/eller att stimuleras till att verkligen få ut maximalt av sin träning. 

Vi har många olika typer av gruppträningsklasser. Prova på olika klasser och känn dig för. Vi har något för alla.

Våra gruppträningar

Funktionell Styrka

Puls- och styrketräning med redskap samt egen kroppsvikt där hela kroppen får sitt. Enkelt, roligt och väldigt effektivt!

Flow

Ett dynamiskt rörlighetspass där man verkligen har möjlighet att arbeta utefter sina egna förutsättningar. Du väljer själv om du vill få upp pulsen och arbeta med styrka eller om du vill hålla ett lite lugnare tempo. Fokus ligger på att hålla ett flöde genom övningarna och ständigt vara i rörelse.

Strength & Power

Förkoreograferad styrketräningsklass med inslag av pulshöjande övningar. Ett pass där både musklerna, hjärtat och hjärnan får sitt. Klassen avslutas med stretch och är totalt 75 min långt.

Core

Kort men intensivt pass där fokus ligger på bålen; mag- och ländryggsmuskulatur. Bra och behövligt pass för alla då en stark bål (core) kommer att hjälpa dig till vardags så som i Din träning. Bör ha en given plats i Ditt träningsupplägg.

Cirkelträning

Perfekt kom-igång-träning där Du i grupp tränar upp styrka, kondition och uthållighet på våra speciella cirkelträningsmaskiner som arbetar med luftmotstånd; ju hårdare du tar i, desto tuffare blir motståndet. Effektiv träningsform som passar nybörjare som vältränade. Inga krångliga inställningar, Du bestämmer själv tempo!

Spinning

Pass på stationär cykel där Du har möjlighet att träna Din kondition till max till peppande musik och en inspirerande instruktör. Passar alla oavsett träningsnivå då Du själv bestämmer vilket motstånd och tempo du vill arbeta med. Under passet kan du använda de så kallade Activio-pulsbanden för att i realtid följa din puls och träningsnivå. Väldigt motiverande och kul!

Box & Kick

Riktigt rolig och effektiv träning inspirerat av boxning och thai. Du arbetar i par där en av er håller så kallade mitsar och den andra har handskar på sig och ni utför olika typer av slag. Inga förkunskaper krävs och Du kan komma själv till passet då instruktören parar ihop Dig med lämplig partner. Vill Du förbättra konditionen, uthållighet, snabbhet och explosivitet och framför allt ha riktigt roligt så är detta passet för Dig! Kombineras även med en del enkla och effektiva fysövningar.

Skivstång

Den populära och omskrivna träningsformen som går ut på intervallträning. En tabata är en serie av exakt åtta intervaller. Du utför en vald övning under 20 sekunder maxansträngning följt av 10 sekunders vila. Detta repeteras åtta gånger, vilket blir totalt 4 minuter och då har du genomfört en tabata. Den här träningsformen går att utföra med den egna kroppen, med redskap, styrkebaserat eller konditionsbaserat, möjligheterna är många och resultaten desto fler!

Hatha Yoga

Stärk kroppen, stilla sinnet och släpp all stress i ett dynamiskt flöde av positioner med fokus på andningen. Hjälper Dig till ökad kroppsmedvetenhet, bättre blodcirkulation samt koncentrationsförmåga. Passar alla nivåer

Zumba

Det har nog inte undkommit någon den otroligt populära träningsformen Zumba! En dansklass inspirerad av latinska rytmer och steg.

Gluteus

Passet som fokuserar på kroppens största muskel, nämligen sätet (rumpa). Ett starkt och vältränat säte är många gånger nyckeln till att slippa rygg- och knäproblem så detta är verkligen passet för alla!

Rörlighet/Balans

En klass som fokuserar på just rörlighet samt balans. Olika stretchövningar kombineras med utmanande men roliga balansövningar.

Gummibandsträning

Snäll, skonsam men ändå väldigt effektiv helkroppsträning med hjälp av gummiband

Workout of the day

W.O.D. är inspirerat av crossfit, HIIT eller cirkelfys.
Här får du variation, alltid i form av ett roligt & utmanade samt högintensivt träningspass.

In och boka!